Módní značka Bvlgari je mezi vítězi mecenášů Art Patrons of XXI Century

Módní značka Bvlgari je mezi vítězi mecenášů Art Patrons of XXI Century

2. února 2019, Módní značka Bvlgari je mezi vítězi mecenášů Art Patrons of XXI Century

Sponzorované odkazy

Na slavnostním vyhlášení cen v Evropském parlamentu, byla značka Bvlgari vyhlášena jedním z osmnácti laureátů cen pro mecenáše umění Art Patrons of the XXI Century Award.

K vyhlášení došlo v rámci oslav Evropského roku kulturního dědictví pod patronátem Evropského parlamentu. Značka Bvlgari cenu získala za zrestaurování Španělských schodů, na které v roce 2014 přispěla částkou 1,5 milionu. Tímto gestem značka také oslavila své 130. výročí.

Španělské schody

Ty figurují v historii značky – od roku 1884 od začátku dvacátých let minulého století spojovaly rodinné sídlo Bvlgari a tři rodinné obchody, které založil – stejně jako značku – Sotirio Bulgari. Španělské schody jsou jednou z nejvýznamnějších památek Věčného města, oblíbeným místem dostaveníček místních, turistů i celebrit, které se rády po nich procházejí. Majestátní schody, které jsou 292 staré, však podléhaly zubu času a byly v pokročilém stádiu rozkladu.

Práce na obnově Španělských schodů byly zahájeny v říjnu 2015 a po deseti měsících pilné práce 82 restaurátorů městského památkového úřadu se 132 schodů této historické památky vrátilo do své původní krásy. Zrestaurováno bylo celkem 4 600 čtverečních metrů plochy. V září 2016 se na náměstí Piazza di Spagna, které se rozkládá pod schody, konala událost mimořádného významu: zrenovovaný bělostný povrch Španělských schodů posloužil jako „plátno" pro videomapping doprovázený nezapomenutelným koncertem Cecilia Orchestra pod taktovkou mistra Antonia Pappana.

V oficiální nótě, která uváděla důvody pro udělení ceny, byla značka módní Bvlgari oceněna za „zrestaurování jednoho z nejmilovanějších míst ve Věčném městě do jeho původní krásy". Cenu z rukou Lucy Desiaty, zakladatele iniciativy pptArt, převzala Lucia Boscaini, Bvlgari Brand and Heritage Curator. Ceny Art Patrons of the XXI Century, které pořádá organizace pptArt® ve spolupráci s LUISS Business School, si kladou za cíl zpopularizovat a zajistit uznání pro ty instituce, firmy a soukromé investory, kteří aktivně přispívají k rozvoji umění a společnosti.

Kdo je BLVGARI?

Značka byla založena roku 1884 v Itálii. Je to módní značka luxusních oděvů a šperků s výrazným italským rukopisem. Možná mnohé mate název značky evokující jí jako domovskou zemi Bulharsko. Není tomu tak. Značku založil Sotirio Bulgari, který je Italem řeckého původu, konkrétně z Kypru. Sotirio Bulgari pochází z malé vísky Paramythia a je potomkem zpracovatelů stříbra. Výrobě šperků se v rodině věnovali všichni a Sitirio šel ve šlépějích rodičů také již jako velmi mladý. Jeho talent a píle jej odvedli již ve dvaceti letech k otevření vlastního obchůdku, kde se mu velmi dařilo.

Kypr mu záhy byl malý, a tak putoval do Itálie, kde oslovil početnější skupinu zájemců o jeho produkty. Usadil se v Římě a zprvu své výrobky tedy šperky Bvlgari nabízel jen po domech, na ulicích Pincio nebo před Francouzskou akademií. Dařilo se mi natolik, že si do roka otevřel obchod, pojmenovaný po sobě Bvlgari. Bylo to v ulici Via Sistino v jedné z prestižních čtvrtí.

Luxusní klenoty Bulgari, jež byly inspirovány krásou řeckého a římského umění, které Sotirio miloval a také obdivoval, uchvátily mnoho jeho zákazníků. Obchod se stal brzy známým a velmi vyhledávaným mnohými lidmi. Zanedlouho se do něj začala sjíždět smetánka toužící po kvalitě a precizní šperkařské práci. Druhý obchod byl otevřen rovněž v Římě, a to v ulici Via dei Condotti. Byl pojmenován dle románu od Charlese Dickense Old Curiosity Shop. V té době se značka Bvlgari již pyšnila stálou klientelou. Bvlgari nabízel ty nejkvalitnější materiály, z nichž vyráběl krásné kousky.

Náušnice, náhrdelníky, náramky, brože, prsteny i hodinky Bvlgari jsou výrazné, luxusní a elegantní. Odvážné spojení materiálů a propracovaný design, to je to, co je dělá originálními a poutavými. A talent i zaujetí pro šperky zdědili i synové Sotoria Bulgari – Constantina Giorgio. Ti roku 1934 převzali otěže obchodu a rozšířili jej. Tak se ke šperkům přidaly postupně parfémy, módní doplňky – hedvábné šátky, kabelky, sluneční brýle a dárkové předměty spolu s edicemi vějířů, mís, talířů či tabatěrek, z nich některé kousky jsou zdobeny velice drahými kameny. Jméno Bvlgari nesou také luxusní hotely a aktuálně má Bvlgari na 240 poboček.

Zdroj foto: Bulgari.com

Autorem článku je Pavla Jelínková. Článek najdete v kategorii doplňky, kabelky, luxusní kabelky, módní kabelky, parfémy a vůně, sluneční brýle a značky a značkové oblečení.

Staň se našim fanouškem na Facebooku - facebook.com/MilujemeModu