Udržitelnost v módě se stává trendem
Sponzorované odkazy
Udržitelnost je aktuálně velkým tématem a dotýká se snad všech aspektů našeho života. Od stravování, životního stylu, hygieny až po oblečení. Móda a módní průmysl se zdá být automaticky zcela v opozici, vůči udržitelnosti, ale nemusí tomu tak být. Velké řetězce začínají dělat drobné krůčky, každý z nás ale může udělat krok obrovský. Jak na to?
Přejděme od kvantity ke kvalitě
Každý z nás brzy přijde, nebo již přišel na to, že plná skříň neznamená mít co na sebe a že peníze utracené za šaty na pár použití nebyly dobrou investicí (byť byly v 50% slevě). Chytré je pořizovat si pouze takové kousky, které vydrží, jsou nadčasové a perfektně nám sedí, pouze tak máme jistotu, že je budeme rádi a opakovaně nosit. V takovém oblečení se cítíme dobře a rychle si najdeme kombinace, po kterých v šatníku sáhneme a ušetříme tak hodiny přemýšlení, jaký top zvolit k nové sukni.
Vyplatí se utratit víc peněz za menší množství oblečení a udržovat si přehledný uspořádaný šatník.
Podpořme české designéry
Eliminací divokých náletů na Zaru nebo H&M uděláme velký krok a v tu chvíli přichází na řadu zamyšlení se, odkud vlastně oblečení, které nosíme, pochází. Kdo jej navrhl, kdo, kde a z čeho jej ušil, jak se dostalo do obchodu? Příběh oblečení ve velkých řetězcích zatím stále není příliš veselý, v kontrastu k němu ale stojí tvorba lokálních českých značek a českých začínajících, ale i těch známých módních návrhářů.
Místo několika nedokonale padnoucích kousků z obchodu s konfekcí si můžete nechat ušít originální kousek na míru. S kvalitními materiály pracuje známý Česko-slovenský módní návrhář Pavel Berky a o své klienty se v případě šití na míru stará od začátku až do konce. „Nejdůležitější je pro mě spokojenost klienta, aby se v modelu ode mě cítil sebevědomě i pohodlně.“
Cenově výhodněji se pak dá pořídit oblečení lokální tvorby ze stálé nabídky designérů, přičemž se často vyplatí obrátit se přímo na samotného designéra, než nakupovat zprostředkovaně.
A co s oblečením, které již nenosíme?
Nejlepší variantou, je oblečení, které již nenosíme „poslat dál.“ Pokud najde naše starší oblečení nového majitele, je to ekologické a ekonomické. Ideální je oblečení prodat nebo věnovat na charitu. Čím dál častěji se také setkáváme s pojmem upcyklace – což je vlastně přeměna něčeho starého ve věc novou, vylepšenou.
Zdroj foto: Šárka Rychtářová
Nejnovější články
Dámské cargo kalhoty – módní alternativa k džínům
20. září 2024
Vložky do bot: dbejte o zdraví vašich nohou
13. srpna 2024
5 tipů pro majitele butiků, jak založit vlastní značku džínové bundy
21. července 2024