Chanel Flap Bag - co o ní možná nevíte
Sponzorované odkazy
Kdo se o módu alespoň trochu zajímá, jistě ji zná. Ikona, symbol luxusu a zhmotnění elegance…tím vším bez pochyby je. Řeč je o nejikoničtější kabelce – nepřekonatelné Chanel Flap Bag.
Když prvně spatřila světlo světla
Za pár let bude nejznámější kabelka na světě slavit 70. leté výročí. V podobném věku byla talentovaná Gabrielle Chanel (přezdívaná Coco), když představila kabelku, která způsobila doslova revoluci. Do té doby bylo nemyslitelné, aby dáma z vyšších vrstev nosila kabelku na rameni, v únoru 1955 nastal ale ten správný čas a Coco se opět stala průkopnicí nového trendu. Podle data uvedení na trh – tedy 2. měsíc roku 1955 získala kabelka své označení 2.55.
Chanel Flap Bag nevypada vždy tak, jak ji známe dnes
Dnes známe Chanel Flap Bag jako kabelku s dominantním CC zapínáním a řetízkem propleteným tenkým páskem kůže. Ani jeden z těchto charakteristických prvků však zpočátku neměla. Tímto způsobem ji vylepšil až Karl Lagerfeld v 80. letech, kdy se stal kreativním ředitelem módního domu Chanel.
Do té doby vypadala 2.55 velmi decentně, zdobilo ji zapínání Mademoiselle Lock a řetízek byl propletený z drobných oček. Tato první verze slavné kabelky byla oživena v roce 2005 uvedením Reissue Flap Bag, která dokonale kopíruje její původní vzhled.
Double Flap vs. Single Flap
Aktuální verze kabelky se označuje jako Classic Flap Bag a sice s každou kolekcí dostane nový kabátek, zas tak moc se ale za téměř 40 let nezměnila.
Poměrně zásadní rozdíl může být v jejím vnitřním uspořádáním. Před několika lety se přestaly vyrábět klasické Flap Bag i Reissue Flap Bag ve verzi Single Flap – výhodou Single Flap byl prostorný vnitřek kabelky a nižší hmotnost.
Double Flap Bag, kterou snadno poznáte díky vnitřní klopě, je oproti Single Flap důmyslně uspořádaná a nabízí více kapsiček a přihrádek, o to však méně celkového vnitřního prostoru.
Flap Bag inspirovaná milenci i klášterem
K mnoha detailům slavné kabelky se pojí zajímavé příběhy. Třeba kapsička na zip na vnitřní straně klopy kabelky údajně sloužila jako skrýš na milostné dopisy. Prošívání, na základě kterého lze kabelky Chanel snadno identifikovat, bylo inspirováno jezdeckými bundami.
Vínová barva, se kterou se v interiérech kabelek často setkáme, je údajně stejná, jako podšívka uniforem v sirotčinci, kde malá Gabrielle se svými sestrami vyrůstala.
Po matčině smrti se o děti nedokázal jejich otec postarat a odvezl je do kláštera. Dětství měla Gabrielle těžké a po odchodu ze sirotčince se o sebe musela sama postarat. Vydělávat si začala zpěvem v kabaretním podniku, odkud si také s největší pravděpodobností odnesla svou přezdívku Coco.
Kabelka jako investice
Co snad již tolik nepřekvapí (jelikož se o tom člověk poměrně často dočte) je neustále se zvyšující cena luxusního zboží a Chanel Flap Bag není výjimkou. Ne náhodou je dokonce považována za ideální investiční kabelku – její cena totiž neustále roste a zájem o ni neklesá. V roce 1955 se kabelka prodávala za 220 amerických dolarů, což na tu dobu bylo sice hodně peněz, dnes se ale ceny vyšplhaly na astronomických 6000 USD.
Zdroj foto: Šárka Rychtářová (pre-loved.cz)
Nejnovější články
Dámské cargo kalhoty – módní alternativa k džínům
20. září 2024
Vložky do bot: dbejte o zdraví vašich nohou
13. srpna 2024
5 tipů pro majitele butiků, jak založit vlastní značku džínové bundy
21. července 2024