Co má společného designérskou školou Central Saint Martins a Puma? Udržitelnost!
Sponzorované odkazy
Celosvětová sporty značka Puma se aktuálně spojila s designovou školou Central Saint Martins v Londýně. Puma tak podpořila výzkum nových udržitelnějších technologií v textilní výrobě. Výsledkem je kolekce oblečení, bot a doplňků.
Puma tak přináší v pořadí již několikátou kolekci udržitelné módy. Tentokrát v kooperaci s designérskou školou Central Saint Martins sídlící v Londýně. Jejich společná udržitelná kolekce dostala název Day Zero (den nula).
Kolekce Day Zero vznikla s použitím nových postupů a v kolekci najdete oblečení, boty a doplňky. Každý jeden kousek využívá šetrné technologie výroby. Kupříkladu šetrné barvení Dope a digitální tisk, který snižuje použití chemikálií a vody.
Den nula
Názvem Day Zero se snaží poukázat na problém nedostatku vody v Kapském Městě v Jihoafrické republice. Tam období sucha donutilo místní vládu určit datum, kdy může dojít k zastavení přívodu vody do města. Tímto problémem není inspirován pouze název kolekce, ale i motivy a potisky ve formě mapek Kapského Města.
Dope a digi tisk
Technologie barvení Dope je proces, který používá méně elektrické energie, vody i chemikálií než u klasického barvení. Ke snížení množství použité vody a chemických složek také pomáhá digitální tisk loga přímo na látku, místo klasického sítotisku.
Vize do budoucna
Po uvedení této kolekce plánuje Puma využití těchto technologií i pro další udržitelnou výrobu oblečení, bot i doplňků. Značka se nesnaží pouze snižovat množství odpadu ve výrobě oblečení, přináší i způsoby, jak zvýšit udržitelnost svého marketingu.
Fotografie kolekce Day Zero vznikly pomocí vzorkovací digitální technologie nizozemského digitálního módního domu The Fabricant. Díky těmto iniciativám společnost Puma snížila spotřebu vody v kolekci Day Zero až o 17,4 %.
Značka také dlouhodobě snižuje svou spotřebu vody použitím bavlny z organizace Better Cotton Initiative. V roce 2019 ušetřila PUMA více než 13 miliard litrů vody použitím bavlny BCI ve všech svých produktech, což odpovídá téměř 200 milionům sprch.
Vybrané kousky z kolekce budou dostupné v průběhu března u prodejců Footshop, Queens, Freshlabels, Vemzu a Shooos.
Zdroj foto: Puma
Nejnovější články
Dámské cargo kalhoty – módní alternativa k džínům
20. září 2024
Vložky do bot: dbejte o zdraví vašich nohou
13. srpna 2024
5 tipů pro majitele butiků, jak založit vlastní značku džínové bundy
21. července 2024