Diesel – profil italské legendy / Diesel Jeans
Sponzorované odkazy
Firma Diesel, která tento rok slaví třicet let od svého vzniku, je inovační mezinárodní společnost produkující vysoko-kvalitní džínovou módu a doplňky. Diesel se prodává ve více jak 80 zemích světa, má 10000 prodejních míst a 50 vlastních butiků.
Když Renzo Rosso v roce 1978 firmu Diesel zakládal, chtěl, aby byla výjimečná a jedinečná. Proto se obklopil lidmi jako on sám – takovými, kteří se nechtěli podřídit módnímu průmyslu. Chtěl dynamickou linii oděvů pro ty, kteří chtějí vyjádřit svou vlastní cestu. Proto mají i designéři při navrhování kolekcí Dieslu volnou ruku a nemusí se řídit žádnými pravidly.
Firma Diesel vidí svět jako jednoduchý prostor bez hranic a velkých kulturních rozdílů. A přesně to odrážejí i designéři – tvoří nepředvídatelnou a energickou módu. Tyto nekonvekční metody byly prezentovány jako ukázkový profesní management.
Hlavními mezníky společnosti jsou rok 1978 (vytvoření obchodní značky Diesel), 1985 (Renzo Rosso získává nad firmou plnou moc), 1991 (začátek mezinárodní marketingové strategie) a rok 1996 (otevření prvního vlajkového butiku na Lexington Avenue v New Yorku), 2000 (zisk Staff International, vlastníka značek jako například Dsquared či Vivienne Westwood Red Label).
Rosso od začátku věřil v strategii jediného slova v jediném jazyce a začal budovat distribuční síť přes 5 kontinentů. Výroba džínů je pořád soustředěna pouze v Itálii. Vedení firmy Diesel sídlí v Molvene na severovýchodě země. Řízením je pověřeno 12 pracovníků z Evropy, Asie i Ameriky. Diesel zaměstnává přibližně 3300 lidí a má roční obrat 1,85 biliónu dolarů.
Dnes pod logem Diesel vystupují i hotel Art Déco Pelican v Miami, farmy na olivový olej a víno v Maristockých horách a Diesel Denim Gallery nabízející „art jeans“ – džíny vyráběné jako umělecká díla, jediná svého druhu.
Nová kolekce džínů Diesel se objevuje se sloganem „Because we care“. Kromě stylových džínů totiž upoutá i reklamním videem, které má zabezpečit vaši bezpečnost při nákupu nových vychytávek. Radí například nedotýkat se vystaveného zboží bez dobrého pojištění. Kolekce je totiž nebezpečně nabitá energií a stylem a je určena pro ty, kteří se nebojí ukázat svůj vlastní směr.
Nejnovější články
Dámské cargo kalhoty – módní alternativa k džínům
20. září 2024
Vložky do bot: dbejte o zdraví vašich nohou
13. srpna 2024
5 tipů pro majitele butiků, jak založit vlastní značku džínové bundy
21. července 2024