Decentní, originální a stylová značka Fendi

Decentní, originální a stylová značka Fendi

24. dubna 2009, Fendi, Fendi Baquette, Karl Lagerfeld, kožešina, kožené doplňky, kabelky

Sponzorované odkazy

Zrození úspěšné značky

V roce 1925 byl otevřen v Římě (Via del Plebiscito) první obchod Fendi s kabelkami a oddělením pro zboží z kožešiny. Novou společnost řídil mladý pár – Edoardo a Adele Fendi. Okamžitě byli vychváleni za vysokou kvalitu jejich produktů. Mezi 30. a 40. léty se jméno Fendi, známé velmi dobře v Římě, stalo populárním i v jiných zahraničních hlavních městech.

Karl Lagerfeld a Fendi

V roce 1946 se pět dcer Edoarda a Adele zapojilo do chodu firmy. S nimi přišla nová energie a nápady. Rozvinuly a navrhly nové produkty pro linii koženého zboží a kožešiny. O několik let později se sestry setkaly s právě vycházející hvězdou Karla Lagerfelda, který zrovna výřil vlny designu v Paříži. V jeho rukou Fendi podstoupila módní revoluci. Kožešina se utvářela v trendy součást oblečení. Nezměnil se pouze design, ale také materiály. Poněkud zapomenutá kůže se stala opět číslem jedna mezi materiály. Přesně v tomto čase vzniká nejvýraznější rys značky – dvojité F.

Inovace značky na počátku sedmdesátých let

V roce 1969 se Fendi zaměřuje zcela na rukodělnou produkci jejich kožešin. Kolekce nabízí zajímavý nápad, kvalitu a samozřejmě pouze limitovanou edici. Také kabelky mění svůj styl. Jsou tvořeny prakticky a elegantně. Důraz je kladen na měkkost, ohebnost a foremnost kabelek. Navíc kůže je drahá. Tímto se rodí nová generace Fendi kabelek.

Obchodní značka se postupně rozrůstá. V roce 1977 je k dostání široká paleta kravat, rukavic, slunečních brýlí, jeansů a doplňků pro domácnost. V osmdesátých letech značka vytváří populární asymetrické modely.

Silvia Venturini Fendi – kreativní ředitelka Fendi

Silvia Venturini Fendi se stala kreativní ředitelkou Fendissime line v roce 1987. O patnáct let později ji střídá Karl Lagerfeld. Od roku 2000 je také návrhářkou mužských kolekcí. Velmi úspěšně navrhla v roce 1997 řadu malých kabelek nosících se těsně pod paží, jako bochníky chleba – Fendi Baquette. K „jejich“ desátému výročí navrhla hravou kolekci inspirovanou graffiti a dětským světem.

Obchodní úspěchy – LVMH Group a Prada

Během největších úspěchů značky se k ní připojili další partneři – LVMH Group a Prada. LVMH Group převzala podíl Prady v roce 2001 a následující rok se stala hlavním akcionářem Fendi. Největší Fendi butik na světě otevřela společnost v Římě v roce 2005. O dva roky později uspořádala ojedinělou módní přehlídku na Velké čínské zdi.

Fendi je módní značka upínající pečlivě svou pozornost na muže i ženy. Zároveň si neustále zachovává svébytný styl, vždy okořeněný o špetku originality a zajímavého nápadu. Na obchodních pultech nechybí nabídka slunečních brýlí, hodinek, elegantních kabelek pro dámy, sportovnější typy tašek pro pány a samozřejmě i nabídka nejrůznějších typů bot – od lodiček na vysokém podpatku navržených pro sexy něžné pohlaví až po pohodlné pánské polobotky.

Oblečení Fendi je velmi pohodlné, jednoduché a kvalitní. Kožené zboží a kožešiny si vypracovaly prestižní místo mezi stejnými produkty jiných značek. V současné době vlastní Fendi kolem 160 butiků v 25 zemích světa.

Zdroj: www.fendi.com, www.karllagerfeld.com

Autorem článku je Martina.B. Článek najdete v kategorii značky a značkové oblečení.

Staň se našim fanouškem na Facebooku - facebook.com/MilujemeModu