Dolce & Gabbana – nejslavnější návrhářské duo všech dob / Profil značky D&G

Dolce & Gabbana – nejslavnější návrhářské duo všech dob / Profil značky D&G

6. srpna 2008, Dolce&Gabbana, D&G, dolcegabbana.com, Dolce Gabana, Dolce&Gabbana oblečení

Sponzorované odkazy

Italské duo Domenico Dolce a Stefano Gabbana patří dnes po třiadvaceti letech působnosti mezi návrhářská esa. To potvrzuje i jejich slavná klientela, do které patří například manželé Backhamovi, Madonna, Kylie Minogue či Monica Bellucci.

Menší, stydlivý sicilan Domenico Dolce a vyšší a více průbojný Stefano Gabbana se poprvé potkali v roce 1980 ve Stefanově rodném městě Miláně, kde oba pracovali ve stejném ateliéru. O dva roky později si otevřeli své první návrhářské studio pod jménem Dolce & Gabbana. V roce 1985 byli vybráni, aby představili svou práci na milánském módním týdnu v kategorii „Nový talent“. Zpočátku se duo soustředilo spíše na výrobu masově dostupné konfekce, avšak výlet na Sicílii roku 1987 jim pomohl konečně vytvořit si vizi. Inspirací jim byla nahá sicilská žena oděná pouze do černého šátku, kterou viděli pózovat pro fotografa jednoho palermského časopisu. Žena půvabných křivek znázorňující syrovou smyslnost, vášeň, sílu a důstojnost.

Duo D&G oslavuje ženskou krásu snad jako nikdo jiný. Tento obdiv vychází i z jejich rodné kultury. „Evropská kultura je matriarchální, především na jihu. Ženy tady mají velkou moc“, řekl Stefano Gabbana v jednom interview z roku 1999. Není tedy divu, že mezi jejich múzy patří dvě snad nejoblíbenější italské herečky Sophia Loren a Monica Bellucci.

Značka D&G se stala brzy tak populární, že osobnosti jako Madonna či Nicole Kidman si tu podávaly dveře. Během další dekády pokračovali Dolce & Gabbana v expanzi své značky a zkusili své štěstí v Japonsku, kde roku 1989 otvírají první butik. O dva roky později přichází poprvé s pánskou kolekcí, následoval dámský parfém, mladá a dravá řada D&G, koupelová a domácí kolekce a doplňky, brýle a pánská kosmetika. Postupem času dále přibývaly i kolekce spodního prádla, bot a plavek a také další série dámských i pánských parfémů. Jejich současné rozšiřování tvorby je patrné do roku 2001, kdy začaly vytvářet také unisex kolekce s jednoduchým názvem „&“.

Zajímavé jsou i reklamní kampaně značky Dolce & Gabbana, které v posledních letech šokují veřejnost. V roce 2007 se v Evropě objevila jedna, kde muž drží za zápěstí ležící ženu zatímco je sleduje skupinka dalších mužů. Reklama byla označena za nelegální a ženy ponižující a následně zakázana. Dolce & Gabbana však šokují dál a v jejich reklamách tedy vidíme nahé muže i ženy v provokativních pozicích.

Dvojice má svůj ateliér ve vile z 19.století v Miláně, dále také renovovaly dům na francouzské riviéře. Po mnoho let jsou oslavováni nejen díky své kreativní spolupráci, ale také díky svému dlouholetému milostnému vztahu, který se rozhodli ukončit na začátku roku 2005. „Jsme profesionálové a tak po pracovní stránce jsme stále spolu,“ vysvětluje Domenico. „Naše láska je opravdu velmi silná.“ Tento výrok potvrzuje i to, že slavná dvojice svůj milostný vztah prý letos obnovila.

Zdroje: http://www.thebiographychannel.co.uk/…_Gabbana.htm www.moda.cz, www.dolcegabbana.com, wikipedia

Autorem článku je Tris. Článek najdete v kategorii módní značky a návrháři.

Staň se našim fanouškem na Facebooku - facebook.com/MilujemeModu