Esprit — ze San Franciska do celého světa! / Profil značky Esprit
Sponzorované odkazy
Esprit je mezinárodní mladistvá značka, jež navrhuje, vyrábí a distribuje oblečení a módní doplňky pro ženy, muže i děti. Esprit nabízí elegantní, luxusní a zároveň cenově dostupné oblečení a přináší novost a styl do života. Špolečnost Esprit se proslavila také svojí angažovaností v sociálních otázkách. Staví svou image na závazku uvědomování si takových problémů, jako je AIDS či ochrana životního prostředí. Dnes má **Esprit* své shopy rozseté v jednačtyřiceti zemích světa, na začátku však stáli dva mladí lidé ze San Franciska, kteří měli jen sen.
Psal se rok 1964 a ctižádostivá návrhářka ze San Franciska Susie Russel právě zpomalila na cestě poblíž jezera Tahoe v Kalifornii, aby mohla nabrat stopaře. Stopařem je Doug Tompkins – horolezec a nadějný olympijský lyžar. Oběma bylo tehdy jednadvacet let, vzali se o šest měsíců později.
O čtyři roky později Doug a Susie začali prodávat první oblečení Esprit za svou dodávkou, ředitelstvím podniku byl pak Tompkinsnův sanfranciský byt. Navzdory těmto nepříliš dobrým podmínkám se obchod vyvíjel a rostl dost rychle. Na začátku sedmdesátých let se z Esprit stala akciová společnost a byla zapsána do rejstříku jako “Esprit de Corp.“. V roce 1971 potkali Susie a Doug Michaela Jinga, jenž se stal předsedou a vedle Douga a Susie i akcionářem společnosti, a tak se zrodila Esprit Far East Group. Na konci sedmdesátých let pak třžby dosáhly až 120 milionů amerických dolarů a Doug se Susie uzavřeli partnerství s Hong Kongem a Německem a záměr vytvořit mezinárodní síť prodejen byl na dosah.
V roce 1979 John Casado vytvořil slavné a efektní Esprit logo. Navzdory obavám, že “éčko“ vytvořené ze tří čárek nebude čitelné zákazníkům, se toto logo stalo jedním z nejpoznatelnějších a nejzapamatovatelnějších ve světě módy. Velkým úspěchem pro Esprit bylo otevření prvního mimoamerického obchodu s Esprit oblečením, a to v německém Düsseldorfu roku 1986.
Rok 1987 byl pro značku Esprit startem v boji proti AIDS. Susie a Doug Tompkinsnovi naléhali svými slogany na společnost, aby si uvědomala závažnost této choroby a neustálý nárůst počtu nakažených lidí. V dalších letech se značka Esprit začala zajímat i životní prostředí a v roce 1992 přišla s velmi úspěšnou kampaní nazvanou “What Would You Do To Change the World?“, která svými spoty a reklamami upozorňovala na stále zhoršující se životní prostředí. V této době již firma Esprit měla své obchody v Dánsku, Belgii, Nizozemí, Velké Británii, Francii či Taiwanu.
Rok 1995 znamenal pro Esprit i rozšíření sortimentu. Kromě dámského, pánského a dětského oblečení začala vyrábět i brýle, hodinky, ložní prádlo či ponožky. S novým miléniem se návrháři této značky ptali sami sebe “How Far Can We Go?“ a byly představeny nové řady sportovního oblečení, oblečení pro novorozence nebo dokonce hraček.
V dalších letech se firma Esprit soustředila hlavně na rozšíření do celého světa, a tak dnes – po čtyřiceti letech – můžeme najít obchody Esprit ve čtyřiceti zemích světa. V České republice můžete navštívit Esprit shopy například v Praze v Centru Chodov, Palladiu či Paláci Flora, v Brně v Galerii Vaňkovka nebo v Plzni v Plaza Centers.
Oslava čtyřicátých narozenin této oblíbené značky přináší letos svým zakazníkům zajímavé nabídky a speciální akce. My vám dnes prostřednictvím tohoto webu představíme Esprit kolekci letního dámského oblečení.
zdroje: www.esprit.com, http://www.infomat.com/…ompkins.html fotky: www.espritshop.com
Nejnovější články
Dámské cargo kalhoty – módní alternativa k džínům
20. září 2024
Vložky do bot: dbejte o zdraví vašich nohou
13. srpna 2024
5 tipů pro majitele butiků, jak založit vlastní značku džínové bundy
21. července 2024