Prada — synonymum pro sexy eleganci / Profil značky Prada

Prada — synonymum pro sexy eleganci / Profil značky Prada

8. září 2008, Prada, oblečení Prada, boty Prada, kabelky Prada, prada.com, Prada mobil, Prada brýle

Sponzorované odkazy

Od poloviny devadesátých let se objevilo pouze pár status symbolů tak silných, jako Pradou vytepaný stříbrný trojúhelník. Síla značky Prada je taková, že dokáže přetvořit obyčejný černý nylonový batoh do toužebného doplňku. Ale vždycky to takové nebylo. Před příchodem Miuccii Prady a zejména před tím, než se Uma Thurmanová prošla po červeném koberci při přebírání cen filmové Akademie v nápadných levandulových šifónových šatech, byla Prada jen obchodnicí a pokračovatelkou rodinné tradice v prodeji koženého zboží ve stojatých módních vodách města Milán. Stačila kombinace chytrého řízení, šikovných návrhů a média postavila Pradu do přední linie návrhářského průmyslu.

Dědeček Miucciy, Mario Prada, otevřel svůj první butik v Miláně roku 1913, kde prodával vysoce kvalitní kožené zboží a doplňky. Obchod byl vcelku stabilní, ale v sedmdesátých letech silní konkurenti jako Gucci a Hermés málem dostali Pradu na okraj bankrotu. V roce 1978 Miuccia Prada a její manžel Patrizio Bortelli neochotně převzali vedení skomírajícího obchodu. Patrizio si vzal za úkol řízení, zatím co Miuccia, která se chtěla vyhnout rodinné tradici tím, že vystudovala doktorát z politických věd, navrhovala kolekce. Nyní, po třech desetiletích, jsou v čele společnosti se základním jměním 800 mil. dolarů (28 mld. Kč).

Prada se do roku 1989 neodvážila vstoupit na pole denního a praktického oblečení. Její první kolekce byla zdánlivě v nemožném protikladu: minimalistická reinkarnace sedmdesátých let. Rozeznáváme zvony na kalhotách a rolnické blůzy, ale střiženy jsou ve stylu hippy „frou-frou“ a zobrazeny jsou v neutrálních odstínech. Od té doby vedla Miuccia Prada řadu denního a praktického oblečení do vynalézavých teritorií. Kritici ocenili její kolekci pro jaro/léto ´98 pro své latexové výšivky, horizontální vzory korálků a květin. Zvlněné, nestálé lemy daly kolekci domácký pocit, mezitím co počítačově tvořené potisky udržovaly futuristický vzhled.

Prada si také udělala velké jméno v oblasti inovací. Miuccia Prada experimentovala s průsvitnými latexy a papírovými polyamidy, kombinovanými s plasty a satény a průmyslovými proužky filmů a úlomky zrcadel, které používala na svém oblečení.

V devadesátých letech měla Prada v módním průmyslu již vedoucí postavení. Její šaty i doplňky byly elegantní, rafinované a extrémně vysoké kvality. Luxusní látky a jednoduchý styl, zvlástě v černé, šedé, hnědé, zelené a krémové barvě, se staly poznávacím znamením této italské značky. Oblečení od Miucciy Prady je sexy a vypovídá o sebevědomí ženy, bez přílišného odhalování. Doplňky zahrnují kožené pásky, elegantní boty na vysokém podpatku a samozřejmě proslulé Prada kabelky.

Úspěch vlajkové řady Prada vedlo společnost v roce 1992 k zahájení výroby řady oblečení pro mladé nazývanou „Miu Miu“. Jsou tu ovšem i další odnože jako „Granello“ a „Prada Sport“ a řada luxusního prádélka, která byla zahájena roku 1997. Do produkce Prady také patří luxusní parfémy.

Úspěch Prady se značí i v populární kultuře. V roce 2003 napsala Luren Weisbergerová román Ďábel nosí Pradu, který pojednává o sebestředné a ješitné šéfce, která nosí značkové oblečení, jako například Pradu. O tři roky později byl podle tohoto románu natočen i stejnojmenný fil­m.

zdroje: wikipedia, www.prada.com

Autorem článku je Beata B.. Článek najdete v kategorii módní značky a návrháři.

Staň se našim fanouškem na Facebooku - facebook.com/MilujemeModu