Louis Vuitton – luxus s tradicí / Profil značky Louis Vuitton
Sponzorované odkazy
Jméno Louis Vuitton není ve světě módního průmyslu žádným cizincem, popravdě je jen málo lidí, kteří tuto známou francouzskou značku, jež se proslavila hlavně svými kabelkami a zavazadly, nezná. Louis Vuitton je dnes synonymem vysoké kvality, a to nejen u kabelek, ale také oblečení a bot, které vyrábí.
Říká se, že imitace je upřímnou formou lichotky a neexistuje zřejmě žádná jiná značka, která by byla padělána tolik, jako právě Louis Vuitton. Levné kopie Louis Vuittonových luxusních kabelek se prodávají na rozích ulic po celém světě a pro člověka, který sní o vybraném koženém zboží a doplňcích, ale nemůže si je dovolit, představuje nákup kopie jedinou šanci, jak pocítit alespoň vzdálený závan půvabu, který značku Louis Vuitton obklopuje. A ačkoli jsou padělky těchto kabelek někdy velice zdařilé a oko lajka to nepozná (přečtěte si Louis Vuitton: jak poznat originál od padělku), ukazát se na veřejnosti s padělanou „Vuittonkou“ se považuje za velké společenské faux pax.
Tradice značky Louis Vuitton sahá hodně zpátky do historie. Společnost byla založena roku 1854 výrobcem zavazadel Louis Vuittonem Mallatierem, který položil základy designu, kladením důrazu na mimořádně vysokou kvalitu a řemeslné umění v každém výrobku. Již od začátku se značka Louis Vuitton těšila velké oblibě, zvlástě pak u bohatých dam. Uspokovat přání a požadavky bohatých znamenalo někdy plnit výstřední zakázky, jako byl například toaletní kufřík z krokodýlí kůže či želvího krunýře pro známou operní pěvkyni. V roce 1885 Louis Vuitton otevřel svůj první mimofrancouzský butik, a to v Londýně. Zároveň dále rozšiřoval své kolekce, a tak již v této době vznikly kabelky s monogramy LV, jak je známe dnes.
Úspěch Louis Vuittona byl tak velký, že každá žena, která ve společnosti něco znamenala, musela mít kabelku s monogramy LV a tak je tomu vlastně i dnes. Vuittonky si zamilovala již Audrey Hepburn, jejich kouzlu propadla i zpěvačka Jennifer Lopez, modelka Gisele Bündchen či herečky Uma Thurman a Scarlett Johansson. Poslední čytři jmenované dámy i ochotně zapózovaly pro reklamy tohoto módního gigantu. Vuittonovy marketingové kampaně jsou velmi grandiózní. Celostránkové barevné fotografie, na kterých se většinou objevuje hvězda světového showbusinessu obklopená luxusními výrobky této firmy, na nás číhají v každém módním časopise. Minulý rok firma šokovola, když oznámila, že se v jejich reklamách po boku Steffi Graff, Andreho Agassiho či Catherine Denevue, objeví vůdce bývalého Sovětského svazu Michail Gorbačov.
Reklamní funkci pak firmě Louis Vuitton plní i samotný obchodní dům Louis Vuitton v pařížské Champ-Elyssées, Pokud se tedy vydáte do Paříže a projdete se touto slavnou ulicí, jistě ho nepřehlédnete, před ním totiž stojí Louis Vuitton kufřík obřích rozměrů.
Reklama je přirozeně jedním z nájstrojů, které zvyšují cenu zboží LV, tu však ovlivňuje hlavně to, že výrobky Louis Vuitton jsou dělané podle řemeslných metod několika generací, vyrábí se z nejlepší kůže, a to ručně v nejlepších ateliérech ve Francii, kde mají cit pro detail. To vše je přirozeně dražší než automatická práce v továrně. Výrobky Vuitton si ale kupujete na celý život, jsou nesmrtelné a přitom pořád moderní a kvalitní, a to něco stojí. Při koupi výrobků od LV vám tedy poskytunou dokonce doživotní záruku.
Poslední desetiletí bylo pro značku Louis Vuitton hodně úspěšné, a to hlavně díky Marcu Jacobsovi, který už od roku 1997 působí ve firmě jako umělecký ředitel. Charismatický návrhář si hned získal příznivce svými jednoduchými, barevnými a hravými šaty, které jsou zároveň sexy.
Louis Vuitton je prostě firma s obrovskou tradicí, kvalitními službami a moderními nápady, které jen tak někde neuvidíte.
zdroje: wikipedia, www.louisvuitton.com
Nejnovější články
Dámské cargo kalhoty – módní alternativa k džínům
20. září 2024
Vložky do bot: dbejte o zdraví vašich nohou
13. srpna 2024
5 tipů pro majitele butiků, jak založit vlastní značku džínové bundy
21. července 2024