Diane von Furstenberg – princezna žijící americký sen
Sponzorované odkazy
Patřila k americké smetánce 70. let a na výsluní se udržela až do současnosti. Byla múzou a módní ikonou pro pop-artového génia Andyho Warhola. Její jméno je spojováno s rozšířením skutečného módního trendu – zavinovacích šatů. Jaká jsou další tajemství jejího úspěchu?
Princezna Diane
Diane von Furstenberg, vlastním jménem Diane Simone Michelle Hafin, pochází z velice zvláštního rodinného zázemí. Narodila se v belgickém Bruselu do židovské rodiny, její otec je původem Rus, který do Belgie emigroval na sklonku 30. let a matka Řekyně, která přežila holocaust. Při studiu ekonomie v Ženevě se seznámila s princem Egonem von Fürstenberg, taktéž módním návrhářem, a později se za něj provdala. Zámožná rodina prince italsko- rakouského původu s volbou jeho manželky nesouhlasila z náboženských důvodů. Po tříletém manželství následoval rozvod, od titulu princezna Diane sice upustila (i když jí stále je), ale své bývalé příjmení používá jako umělecké jméno doposud, i po druhém sňatku.
Patent na zavinovací šaty
Na pole módy vstoupila v roce 1972 s již zmiňovanými zavinovacími šaty a jednoduchým heslem „Ciťte se jako ženy, noste šaty“. Inspirovala se japonským kimonem a poválečnou érou, kdy byly šaty tohoto typu vrcholem pohodlí, praktičnosti a erotiky. V 70. letech, době, kdy svět ovládly feministky a nošení kalhot u žen se stávalo čím dál více populárnějším, vypukla senzace. Dopomohlo jí také to, že byly šaty prodávány za cenu dostupnou pro široký okruh lidí. Během prvních pěti let jich prodala několik milionů a vynesla si tak titul nejvýznamnější návrhářky od dob Coco Chanel, která stejně jako ona neměla žádné oděvní vzdělání. Její první parfém Tatiana, pojmenovaný po její dceři, slavil stejný úspěch.
Po dlouho dobu se věnovala jen navrhování interiérů a kosmetice, v roce 1997 se však opět vrátila na módní scénu. Při navrhování se v mnoha případech inspiruje pánským šatníkem, který u žen působí sexy, vyjadřuje dominanci a sebevědomí. Často jsou k vidění prvky geometrických střihů, velkoplošné vzory nebo výrazná pestrobarevná škála, i přes „hříšnost“ jsou její modely vždy nadčasové a plné elegance, při jejich výrobě se používají pohodlné materiály, což je podle autorky základem úspěchu. V oblibě má používání vzorů, které pocházejí z přírody a nebyly vytvořené uměle člověkem. Kromě obligátních zvířecích, nejčastěji zebřích nebo leopardích, jsou to třeba vzory kůry stromů, půdy nebo kamenů.
Její impérium dnes zahrnuje řady kosmetiky, parfémů, doplňků do domácnosti, kabelek nebo bot, vlajkovou lodí však ale zůstává její řada oblečení pro ženy. Modely značka Diane von Furstenberg jsou k dostání po celém světe, její centrum sídlí v New Yorku. Mezi její nejslavnější zákaznice patří Jennifer Aniston, Julia Roberts, Demi Moore, Katherine Heigl nebo zoufalá manželka Eva Longoria Parker.
V roce 2005 jí byla Koncilem módních návrhářů Ameriky udělena cena za celoživotní přínos módě a o rok později byla zvolena jeho čestnou prezidentkou. Patří také k vůbec nejvýznamnějším a nejváženějším osobám v Belgii, zemi, která do mezinárodní scény moc nevyčnívá.
Zdroj: www.style.com
Nejnovější články
Dámské cargo kalhoty – módní alternativa k džínům
20. září 2024
Vložky do bot: dbejte o zdraví vašich nohou
13. srpna 2024
5 tipů pro majitele butiků, jak založit vlastní značku džínové bundy
21. července 2024