Super Bowl 2014: Nezaplatitelná show a reklamy za 80 miliónů

Super Bowl 2014: Nezaplatitelná show a reklamy za 80 miliónů

2. února 2014, Super Bowl 2014, Super Bowl Halftime show

Sponzorované odkazy

Dnešní večer bude patřit jednomu z největších a nejoblíbenějších amerických svátků a tím je fotbalový Super Bowl. Letos se v něm utkají Denver Broncos a Seattle Seahawks. Přenos bude přenášet televizní stanice Fox. Není to však zdaleka tak samotný zápas, který láká milióny diváků k obrazovkám po celém světě. Sledování Super Bowlu se nejen v Americe stalo již tradicí a sledují ho spolu celé rodiny či party přátel. Kromě samotného zápasu se však milióny diváků těší také (nebo možná ještě více) na hudební vystoupení v poločase tzv. Halftime show. Tu mají tu čest obstarat jen opravdové hvězdy mezi než v minulosti patřili například Beyoncé, U2, Rolling Stones, Michael Jackson, Diana Ross nebo Madonna. Za nejlepší halftime show byla zvolena ta zpěváka Prince z roku 2007. Bylo to tři roky po skandálním vystoupení Janet Jackson s Justinem Timberlakem a Princovi se tehdy podařilo to, co jeho dvěma předchůdcům nikoliv. Díky jeho skvělé show se všem podařilo zapomenout na aféru s Janetinou bradavkou a Super Bowl halftime show se opět stala hudebním zážitkem. Na tóny Princovy podmanivé kytary ze skladby Purple Rain za opravdového deště se opravdu nedá zapomenout.

Za naopak nejhorší show je považována ta Elvise Presta z roku 1989. Zkrátka byla tu spousta skvělých halftime show, ale také některé opravdu otřesné. Super Bowl halftime show je prostě nepředvídatelná, a proto také láká tolik diváků. Letošní show obstará Bruno Mars, který si přizval také kapelu Red Hot Chili Peppers. Tak, uvidíme, jak jim živé vystoupení dopadne.

Poločas Super Bowlu také vyplňují reklamy a tu si mohou dovolit jen opravdu velké a známé značky, jelikož 30 s reklamy v poločase Super Bowlu stojí 4 milióny dolarů, což je v přepočtu 80 miliónu korun. I tak se však společnosti předhánějí, který reklamní spot bude u diváků ten nejoblíbenější. Letos na tuto příčku míří reklamní spot společnosti Budweiser, která sází na roztomilé štěně a jeho koňského kamaráda. Reklamu má na youtube již téměř 30 miliónů shlédnutí.

Každoročně se v tom, kdo bude mít lepší reklamu, předhánějí i velké automobilky, a tak zatímco Toyota sází na svalovce Terryho Crowse, jehož Toyotu unesou populární loutky Muppets, Jaguár představí svůj zbrusu nový Jaguar F-Type Coupe v krátké bondovce s filmovými darebáky Benem Kingsleym, Tomem Hiddlestonem a Markem Strongem.

Kia si zase vzpomněla na filmový trhák Matrix, ze kterého si půjčila Lawrence Fishburna, který tak nezapomenutelně ztvárnil postavu Morpheuse. Ve finále reklamního spotu dokonce firma nechá Fishburna zazpívat Pucciniho árii Nessun dorma.

Audi také jako Budweiser sází na pejsky, ale v úplně jiné podobě. Moto reklamy je „Design bez kompromisu“, hrdinové se totiž na začátku rozhodnou pro kompromis a skříží čivavu s dobrmanem. Výsledná „doberhuahua“ je však více než děsivá, ale reklama je to vtipná.

Na dalšího akčního hrdinu sází i společnost Bud Light. Pro propagaci svého piva si vybrala Arnolda Schwarzennegera, kterého však netypicky navlékla do teplákové soupravy a nasadila mu dlouhou blonďatou paruku s čelenkou.

To jogurtová firma Chobani vsadila na větší zvíře, a to na medvěda. Jogurt Chobani je totiž tak dobrý, že si pro něj do samoobsluhy malého městečka přijde i medvěd Grizzly a kvůli němu za sebou zanechá pořádnou paseku.

Asi nejpůsobivější reklama je ta od značky Axe. Spot s názvem „Make love not war“ se zaměřuje na politická témata a představuje čtyři příběhy, v nichž se zdánlivě schyluje k násilí, vše je ovšem jinak, než se zdá.

Autorem článku je Beáta B.. Článek najdete v kategorii ostatní.

Staň se našim fanouškem na Facebooku - facebook.com/MilujemeModu